Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 9 martie 2018

COMUNICAT DR PRESĂ - Uniunea Salvați România


 

Parlamentul României
Senat
Grupul Parlamentar Uniunea Salvați România

Comunicat de presă: România va plăti 8,8 milioane de lei pentru ecologizarea iazului toxic de la Moldova Nouă. ”România fără mască de gaze pe față”

Senatul României va vota, săptămâna viitoare, o modificare a Ordonanței de Urgență nr. 57/2016, astfel încât costurile ecologizării iazului Boșneag - extindere de la Moldova Nouă, estimate la 8,8 milioane de lei, să poată fi plătite din bugetul stat. România a fost obligată să suporte costurile acestei ecologizări în urma deciziei Curții de Justiție a Uniunii Europene, din 21 iulie 2016, luată ca urmare a încălcării Directivei 2006/21/CE a Parlamentului European și a Consiliului.

”Am învățat ceva din acest lucru? Aș spune că nu. Recent, aici în Senat, sub pretextul unor așa-zise beneficii pentru comunităților locale și pentru o reparare a unor așa-zise inechități făcute celor care au acaparat resursele minerale ale României, a fost votat un proiect de lege prin care se permite dinamitarea ariilor naturale protejate pentru a face loc unor proiecte miniere care au obținut licențe de concesionare înainte de anul 2007. Nici distrugerea celor mai importante resurse a comunităților locale din acele zone, și nici poluarea nu reprezintă, însă, un beneficiu.”, a arătat senatorul USR Mihai Goțiu, într-o declarație susținută, ieri, în plenul Senatului.
”Nu este ceva mai grav decât pierderea de vieţi omeneşti din cauza poluării. Protejarea cetăţenilor noştri (…) trebuie să devină principala prioritate şi în statele membre, pentru guverne şi pentru toate ministerele responsabile",a adăugat Mihai Goțiu, citând dintr-o declarație făcută, în urmă cu doar o lună, de Karmenu Vella, comisarul european pentru Mediu.
”Nu sancțiunile dispuse de către Comisia Europeană ar trebui să fie cele care să ne motiveze să nu mai continuăm adoptarea unor asemenea legi distructive, ci responsabilitatea față de viața, sănătatea și bunăstarea cetățenilor care ne-au ales să le reprezentăm interesele. Cele 8,8 milioane de lei, pe care îi vom plăti, într-un singur caz, pentru ecologizarea prea mult întârziată a unui iaz toxic rămas de pe urma unei exploatări miniere, nu vor compensa cu nimic sănătatea grav afectată și suferința oamenilor care au pătimit din cauza poluării. Și, evident, e o sumă care nu spune nimic despre cheltuielile, de asemenea, publice care s-au făcut (ori ar fi trebuit să fie făcute într-un stat responsabil) din bugetul pentru sănătate”, a spus Mihai Goțiu, adresându-se colegilor săi din Senat.
”M-aș bucura să înțelegeți, până nu e prea târziu, că protecția mediului nu e un lux ori vreun moft ecologist, ci conștientizarea unei probleme reale și responsabilitate pentru sănătatea, bunăstarea și viața cetățenilor acestei țări și a generațiilor viitoare. Până nu e prea târziu e cazul să stopăm măsurile care încarcă factura, și așa uriașă, pe care o vom lăsa moștenire celor care ne vor urma. Sper ca țara copiilor și nepoților noștri să nu fie o uriașă Curte a Miracolelor, în care să se plimbe cu masca de gaze pe față printre imense halde de steril și iazuri cu substanțe toxice. Și sper că aceasta să fie, în cele din urmă, și dorința d-voastră”, a mai afirmat, în încheierea declarației, Mihai Goțiu.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu